Afspraak maken

Wij behandelen altijd op afspraak. Controles worden doorgaans ieder half jaar uitgevoerd.

U krijgt 6 maanden na de laatste controle een oproep van ons via email.

U kunt bij ons telefonisch of aan de balie afspraken maken.

Uiteraard kan het voorkomen dat u op het moment van een afspraak verhinderd bent. Laat ons dit alstublieft tijdig weten, omdat we anders genoodzaakt zijn de voor u gereserveerde tijd in rekening te brengen. Daar doet u uzelf, noch ons een plezier mee. Bel of mail tenminste 24 uur van tevoren af.

Uitloop

Heeft u ook wel eens een serieuze klacht? Weet dan dat een ander ook op u wacht!
Waar redelijk en haalbaar krijgen spoedgevallen dus voorrang. Ook kunnen er complicaties optreden tijdens geplande behandelingen. Dat kan betekenen dat de afspraken van onze patiënten in de wachtkamer opschuiven. Vervelend, inderdaad. Bedenk echter dat een welwillende houding vaak het gevolg is van het besef dat dit lichte ongerief, bij gelegenheid, ook voor u gunstig kan uitpakken.

Betalingsvoorwaarden praktijk

De praktijk verstuurt en incasseert zelf de rekeningen voor de zorg die u bij ons heeft
gehad. Wij voldoen hierbij uiteraard aan alle van toepassing zijnde wet- en regelgeving.
Voor de betalingsvoorwaarden sluiten wij aan bij de algemene betalingsvoorwaarden
voor tandheelkundige zorg in Nederland. Deze kunt u vinden op de website van de
KNMT (Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde)

Wat zijn de belangrijkste betalingsvoorwaarden van uw rekening bij ons?

Wij mogen, als dit mogelijk is, uw rekening declareren bij uw zorgverzekeraar. U ziet een
eventuele vergoeding van de behandeling altijd terug op de rekening. Als u niet wilt dat
wij uw rekening bij uw zorgverzekeraar indienen, dient u dit duidelijk en voorafgaand aan
de behandeling aan te geven bij de praktijk.

Wij verwachten dat u de rekening betaalt vóór de vervaldatum zoals vermeld op de
rekening. Als u de rekening niet voor de vervaldatum heeft betaald, dan bent u in
verzuim zonder dat daarvoor een nadere ingebrekestelling is vereist. Mocht u
onverhoopt de kosteloze herinnering onbeantwoord laten maken we voor een
buitengerechtelijk incassotraject gebruik van Payt debiteurenbeheer. Daarbij zullen ook
wettelijke rente en incassokosten in rekening worden gebracht.

We streven ernaar om de kosten van de zorg zo laag mogelijk te houden. Voorkom
verhogingen door tijdig te betalen en maak zoveel mogelijk gebruik van de digitale
mogelijkheden die wij u daarbij bieden zoals online betalen via iDeal. Zorg ook dat wij
altijd beschikken over uw actuele persoons- en verzekeringsgegevens. Dat voorkomt
onnodige vertragingen, kosten en administratieve werkzaamheden.

Voor vragen over uw rekeningen verzoeken wij u zoveel mogelijk gebruik te maken van
digitale hulpmiddelen. U kunt daarvoor reageren per e-mail op uw factuur door te kiezen
voor e-mail beantwoorden of gebruik te maken van ons factuurportaal. We zullen u dan
zo spoedig mogelijk een antwoord geven.